Till navigation Till innehåll (s)

Säkra meddelanden

Med hjälp av Säkra meddelanden kan du ta emot och svara på meddelanden med känslig information från kommunen. Här kan du kommunicera med oss på ett säkert och lagenligt sätt.

Du kan logga in till Säkra meddelanden om du har fått ett säkert meddelande från kommunen eller om du behöver skicka ett meddelande till kommunen som innehåller känsliga personuppgifter. Du behöver en e-legitimation i form av BankID, Mobilt BankID eller Freja eID när du loggar in.

Säkra meddelandenDitt meddelande kan läsas från dator, läsplatta och på en mobil enhet. Du har möjlighet att besvara meddelandet och att spara ner det till din enhet. Efter 60 dagar tas meddelandet bort.

Eftersom du loggar in med e-legitimation är du inte anonym.

E-legitimation

För att kunna ta emot ett säkert meddelande behöver du en e-postadress och en e-legitimation (Du kan använda BankID, Mobilt BankID eller Freja eID). Har du inte en e-legitimation finns det några olika sätt att få en. Mer information om e-legitimation finns hos DIGG, Myndigheten för digital förvaltning.

E-legitimation för privatpersoner - DiGG (Myndigheten för digital förvaltning)

Kontakt

Får du ett säkert meddelande ska du ha fått information om det av din kontakt på kommunen. Om du är osäker på om meddelandet verkligen är skickat av Sollentuna kommun kan du kontrollera det. Kontakta då din kontaktperson eller handläggare i kommunen.

Om du inte vet hur du kan nå rätt person kan kontaktcenter hjälpa dig.

Mer läsning för dig