En skola för alla
Ett av våra fokusområden är tillgänglighet. Vi utgår från elevernas olika behov och förutsättningar så att alla ska kunna utvecklas så långt som möjligt.
Vi arbetar för att alla elever ska trivas och utvecklas i skolan. Vi utvecklar skolan hela tiden för att skapa en bra lärmiljö där barnen känner gemenskap.
Vi ingår i forskningsstudien IBIS vid Uppsala universitet. IBIS står för Integrerat beteendestöd i skolan. Syftet är ökad studiero för alla elever.
Extra anpassning och särskilt stöd
Behovet av stöd kan vara väldigt olika hos olika elever och därmed varierar också det stöd som behövs sättas in - alltifrån stöd i ett visst ämne, allmänt stöd med struktur och inlärning till psykiskt stöd för att må bättre. Elever kan behöva få stöd en kort period andra gånger under en längre tid.
Läs mer om extra anpassning och särskilt stöd på kommunens webb.
Extra anpassning och särskilt stöd